§1
Postanowienia ogólne
- Działalność gospodarcza Telefonek Dominik Kulesza z siedzibą w Wyszkowie ul. Generała Józefa Sowińskiego 58, 07-200 Wyszków wpisana do CENTRALNEJ EWIDENCJI I INFORMACJA O DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ, nr NIP: 7622003578 REGON: 368248090 świadczy sprzedaż telefonów komórkowych i akcesoriów do nich oraz usługi naprawy urządzeń telekomunikacyjnych.
- Telefonek świadczy swoje usługi na terenie całej Polski.
- Zleceniodawcami napraw mogą być Przedsiębiorcy jak i Konsumenci, tj. osoby fizyczne, które dokonują czynności prawnej, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Przedsiębiorcą w rozumieniu niniejszego regulaminu jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
- Zleceniodawca poprzez zlecenie wykonania Usługi akceptuje postanowienia niniejszego regulaminu i wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do realizacji Usługi.
- Klient wyraża zgodę na rozpoczęcie świadczenia usług serwisowych przed upływem 10-dniowego terminu od zawarcia umowy, zatem Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy na podstawie art. 10 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z 2000 r. Nr 22, poz. 271 ze zm.).
- Złożenie zlecenia oznacza zawarcie umowy serwisowej, do której w całości ma zastosowanie niniejszy Regulamin.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego.
- Telefonek zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu w dowolnym czasie.
§2
Podstawowe zasady świadczenia usług serwisowych
- Lista urządzeń wyświetlana na stronie telefonek.pl wraz z wyborem usterki do naprawy to aktualny spis urządzeń które mogą być przedmiotem usługi serwisowej. Niektóre opcję ich napraw mogą być niedostępne z powodu aktualnego braku części o czym klient zostanie poinformowany niezwłocznie.
- Telefonek dokłada wszelkich starań aby naprawa została zakończona w ciągu 7 dni roboczych po otrzymaniu urządzenia. W rzadkich przypadkach naprawa może się przedłużyć (brak części, duża ilość urządzeń do naprawy itp.).
- W przypadku opóźnienia w wykonaniu naprawy Zleceniodawca niezwłocznie informowany jest o zaistniałej sytuacji pocztą elektroniczna.
- Telefonek zastrzega sobie możliwość zwrotu nienaprawionego sprzętu do klienta z powodu braku dostępności na wolnym rynku oryginalnych części zamiennych lub ich zamienników oraz innych niezależnych od serwisu czynników.
- Zlecenie usługi może zostać złożone na stronie telefonek.pl, telefonicznie lub osobiście w jednym z naszych punktów.
- W przypadku wykrycia dodatkowych wad innych niż te których naprawa była przedmiotem zamówienia serwis zastrzega sobie możliwość zmiany ceny wykonania usługi po wcześniejszym uzgodnieniu z zleceniodawcą.
§3
Transport
- Przekazanie urządzenia do serwisu telefonek odbywa się: przy wyborze opcji odbioru przez kuriera za pomocą firmy kurierskiej DPD, poprzez paczkomaty inpost przy wybraniu opcji nadania urządzenia w paczkomacie lub dowolny sposób w przypadku nie wybrania żadnej z opcji.
- Zleceniodawca ma obowiązek odpowiednio zabezpieczyć sprzęt przed uszkodzeniem i zniszczeniem mogącym powstać w transporcie.
- Po wykonaniu naprawy urządzenie jest odsyłane niezwłocznie na adres podany przez klienta przy zamawianiu usługi za pośrednictwem firmy kurierskiej.
- Po otrzymania przesyłki sprawdzamy stan paczki i samego urządzenia. W przypadku uszkodzenia urządzenia Telefonek nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez firmy kurierskie dostarczające urządzenia do naszego serwisu lecz dokłada wszelkich starań aby klient otrzymał rekompensatę.
- Zleceniodawca ma obowiązek sprawdzić zawartość przesyłki zwrotnej z naprawionym urządzeniem oraz jej stan przy odbiorze w obecności kuriera. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości, np. uszkodzenia opakowania spisać odpowiedni protokół z pomocą kuriera.
§4
Zabezpieczenie danych na urządzeniu
- Zleceniodawca przed przekazaniem urządzenia do przewoźnika/serwisu zobowiązany jest do zabezpieczenia wszelkich danych przechowywanych na urządzeniu poprzez wykonanie ich kopii zapasowej.
- Telefonek nie ponosi odpowiedzialności za dane znajdujące się na sprzęcie i innych nośnikach przekazanych ze sprzętem do naprawy.
§5
Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych Klientów przekazanych Sprzedawcy dobrowolnie w ramach Rejestracji, składania zamówienia jednorazowego oraz w ramach świadczenia przez Sprzedawcę usług drogą elektroniczną lub w ramach innych okoliczności określonych w Regulaminie, jest Sprzedawca.
- Sprzedawca przetwarza dane osobowe Klientów w celu realizacji zamówień, świadczenia przez Sprzedawcę usług drogą elektroniczną oraz innych celów określonych w Regulaminie. Dane są przetwarzane wyłącznie na podstawie przepisów prawa lub zgody wyrażonej przez Klienta zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Klient przekazuje swoje dane osobowe Sprzedawcy dobrowolnie, bez ich podania jednak niemożliwe będzie zrealizowanie zamówienia klienta.
- Każdy kto przekaże Sprzedawcy swoje dane osobowe, ma prawo dostępu do ich treści oraz do ich poprawiania lub żądania ich usunięcia, a w przypadkach przewidzianych przepisami prawa żądania zaprzestania przetwarzania jego danych osobowych.
- Telefonek zapewnia możliwość usunięcia danych osobowych z prowadzonego zbioru, w szczególności w przypadku usunięcia Konta Klienta. Sprzedawca może odmówić usunięcia danych osobowych, jeżeli Klient nie uregulował wszystkich należności wobec Sprzedawcy lub naruszył obowiązujące przepisy prawa, a zachowanie danych osobowych jest niezbędne do wyjaśnienia tych okoliczności i ustalenia odpowiedzialności Klienta.
- Telefonek chroni przekazane mu dane osobowe oraz dokłada wszelkich starań w celu zabezpieczenia ich przed nieuprawnionym dostępem lub wykorzystaniem przez osoby nieupoważnione.
- Telefonek przekazuje dane osobowe Klienta Dostawcy w zakresie niezbędnym do realizacji Dostawy.
- W przypadku, gdy Klient wybierze płatność poprzez system przelewy24, jego dane osobowe są przekazywane w zakresie niezbędnym dla realizacji płatności spółce Dotpay Sp. z o.o., z siedzibą w Krakowie, 30-552 Kraków, przy ulicy Wielickiej 72, zarejestrowana przez Sąd Rejonowy Kraków-Śródmieście w Krakowie, Wydział XI Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000700791, posiadająca numer NIP 634-26-61-860, NIP EU PL6342661860, numer REGON 240770255.
§6
Płatność
- Rozliczenia transakcji kartą kredytową i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem przelewy24.pl
- Płatność przelewem przeprowadzona jest bezpośrednio na nasze konto bankowe mBank 57 1140 2004 0000 3902 7786 2962
- Akceptujemy płatność za pobraniem która pobierana jest przez kuriera przy dostarczeniu naprawionego urządzenia/towaru do klienta.
§7
Gwarancja
- Gwarancja udzielana jest na usługi napraw urządzeń telekomunikacyjnych a jej okres wynosi 6 miesięcy od momentu przyjęcia urządzenia do serwisu.
- Przekazując urządzenie do naprawy gwarancyjnej Użytkownik ma obowiązek okazania dowodu zakupu oraz urządzenia z nienaruszonymi plombami gwarancyjnymi.
- Gwarancja: naprawa lub wymiana jeżeli została stwierdzona wada naprawianej części z winy Sprzedawcy, możliwy zwrot należności w przypadku braku możliwości naprawy.
- Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń spowodowanych zdarzeniami takimi jak: uderzenie pioruna, przepięcie w linii energetycznej lub telefonicznej, udarem mechanicznym, pożarem, zalaniem, upadkiem urządzenia lub innym niekontrolowanym zjawiskiem, niezależnym od Sprzedawcy.
- Gwarancja nie obejmuje części, które nie zostały wymienione w urządzeniu przez nasz serwis. W przypadku usługi polegającej na wymianie samej szybki wyświetlacza w telefonie gwarancją nie jest objęty wyświetlacz gdyż nie był on przedmiotem naprawy.
- W celu wykonania gwarancji Użytkownik zobowiązany jest do dostarczenia a później odebrania urządzenia z serwisu Sprzedawcy na własny koszt (w przypadku naprawy wysyłkowej koszt odesłania ponosi nas serwis).
- Naprawa lub wymiana nastąpi w terminie do 21 dni, z wyłączeniem szczególnych przypadków, kiedy wada nie ma charakteru trwałego i konieczna jest dłuższa diagnostyka urządzenia. W szczególnych przypadkach zwrot należności.
- Użytkownik traci prawo gwarancji w przypadku ingerencji w układ elektroniczny urządzenia (np. dokonanej przez punkt napraw inny niż autoryzowany serwis Sprzedawcy). Utrata gwarancji
następuje w przypadku rozerwania plomb gwarancyjnych. - W przypadku stwierdzenia wcześniejszej naprawy lub ingerencji w podzespoły urządzenia gwarancja może zostać uznana za nieważna z powodu możliwości wystąpienia uszkodzeń z poprzednich napraw.
- Gwarancją nie są objęte: elementy eksploatacyjne ulegające naturalnemu zużyciu.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy jest ograniczona do wysokości równej cenie reklamowanego produktu.
- Postanowienia gwarancji nie mają wpływu na ustawowe prawa konsumenta, zgodne z aktualnie obowiązującymi regulacjami prawnymi ani na uprawnienia konsumenta względem sprzedawcy które
wynikają z umowy kupna-sprzedaży. - W przypadku naruszenia warunków gwarancji (uszkodzenie z winy użytkownika) zostaną naliczone
koszty diagnozy/serwisu, które pokrywa w całości użytkownik. - Gwarancja obowiązuje tylko na terenie Polski.
§8
Reklamacje
- Dokładamy wszelkich starań, aby w naszej ofercie znajdowały się produkty najwyższej jakości, pozbawione jakichkolwiek wad. Za ewentualne wady odpowiadamy na zasadach określonych w przepisach Kodeksu cywilnego. Jeżeli chcesz zareklamować towar uprzednio skontaktuj się z nami za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres telefonek.pl@gmail.com
- Reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na podany przez Ciebie adres e-mail bądź na adres poczty tradycyjnej.
- Reklamacja powinna być złożona w sposób zapewniający identyfikację Klienta (imię i nazwisko/nazwa, adres, numer telefonu i adres e-mail, oraz dane identyfikujące usługę, której dotyczy reklamacja). Zgłoszone reklamacje nie dające możliwości jednoznacznej identyfikacji Klienta lub usługi nie będą rozpatrywane.
§9
Zwroty
- Klient, będący konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyny w terminie do 14 dni od dnia otrzymania towaru. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można wysłać na adres siedziby Sprzedawcy (wskazany w tytule I pkt 1 niniejszego Regulaminu). Oświadczenie można złożyć także drogą elektroniczną na adres e-mail: telefonek.pl@gmail.com
- Termin 14-sto dniowy liczy się od dnia otrzymania towaru, rozumianego jako objęcie rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez konsumenta osobę, inną niż przewoźnik.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów: a) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo do odstąpienia od umowy; b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego indywidualnych potrzeb; c) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe, wizualne lub programy komputerowe, dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; d) zawartych w drodze aukcji publicznej; e) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy, f) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- Klient jest odpowiedzialny za zmniejszenie wartości rzeczy, będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny dla stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Większość produktów dostępnych w sklepie posiada folie ochronne na elementach najbardziej podatnych na uszkodzenia. Z tego też względu zaleca się nie zdejmować folii ochronnych.
- Produkt należy odesłać niezwłocznie, w terminie do 14 dni po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Klient dokonujący zakupu produktu głównego w zestawie z innym produktem zawiera umowę sprzedaży w sposób kompleksowy i nie przewiduje się możliwości jej częściowego utrzymania w przypadku wykonania przez Klienta prawa odstąpienia co do części tej umowy. Klient może odstąpić od umowy jedynie w całości. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży produktu zakupionego w zestawie z innym produktem zwrotowi podlega cały zestaw. Odstąpienie przez Klienta od umowy sprzedaży powoduje również odstąpienie od umów mających charakter dodatkowy wobec umowy sprzedaży (np. gratisy).
- Klient ponosi koszty bezpośredniego odesłania (zwrotu) produktu do Sprzedawcy w związku odstąpieniem od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania przedmiotu.
- Jeżeli Klient wybrał inny sposób dostarczenia rzeczy niż najtańszy, zwykły oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.